tavaszi tűnő(dések)

 

Kép

A világ változik. És én is benne. Aki ma vagyok, holnap már nem leszek. Holnap már más leszek. Aki tegnap voltam, ma már csak emlék.

Lenyűgöző könnyedséggel tűnnek el egyik napról a másikra a múlt nagy kérdései, vagy azok a félelmek és problémák, amelyekről úgy hittem, megoldatlanul és fenyegetőn tornyosulnak majd életem egén.

Anélkül, hogy felkészültem vagy terveztem volna, eltűntek. Egyik reggel megkönnyebbült lélekkel ébredtem. Talán a tavasz volt, talán az idő.

Most én én vagyok. Nem a félelmeim, nem a fájdalmaim és nem a dühöm. Most az vagyok, aki lehetnék. Most az vagyok, aki szeretnék. Magamért tettem, mert megértettem, hogy ha másokért változnék, mindig maradna egy kis bökkenő. Ez az érzés nem lenne maradéktalanul az enyém.

Minden tapasztalás kérdése, mert ez adhat viszonyítási alapot ahhoz, hogy tisztán láss. Nézz körül és lásd, hogy a lehetőségek ha ugyan nem is szakítják be házad ajtaját, de ha kinyitod azt az ajtót, ott lesznek. Mindig ott lesznek. A jó hír pedig az, hogy bármikor és bármennyiszer próbálkozhatsz az ajtó kinyitásával. Kezdheted azzal is, hogy résnyire hajtod és kikukucskálsz…

Én számtalan csatát vívtam meg önmagammal ahhoz, hogy mindezeket le merjem írni. És persze még sok ilyen ütközet fog lezajlani bennem a jövőben is. Sokáig tartott, amíg megértettem magammal, hogy nem fog menni másként, csak ha próbálkozok. Újra és újra, százszor is, ezerszer is. Szándékosan nem írok konkrétumokat, mert nem hiszem, hogy ez érdekes lenne bárki számára is. Egyfajta jelzés, vagy megerősítés szeretnék csak lenni, hogy ezekkel az önmagatokkal vívott küzdelmekben nem vagytok egyedül. És minden pillanatban ott van az esély a győzelemre. Minden egyes lépés a céljaid elérése, az álmaid megvalósítása, vagy a vágyaid beteljesítése felé egy-egy ilyen győzelem. Mostmár tudom, hogy nem a cél számít, hanem az, hogy rá mersz-e lépni az útra.

Biztos vagyok benne, hogy ha elindulsz, elkerülhetetlenül jönni fog ez az érzés. Ez a könnyű állapot, ez a nyugodt és édes tudat, hogy te megtetted, amit megtehettél. És akkor tavasz lesz. Csodás, napfényes, madárfüttyös, lágy szellővel simogató, színes, illatos tavasz. Még akkor is, ha jönni fog még a tél is.

Nekem az idő, a kitartás és a remény segített. Most könnyebb felkelnem reggelente és útnak indulnom, mert nem menekülök többé, mert megbocsátok, mert elfogadom és mert megtanultam szeretni… saját magamat. Azt a kis lényt, akivel, ha nem kerülsz békébe, sosem nyugodhatsz.

És csak ezután jöhet minden más…

 

kép:pinterest

 

Vélemény, hozzászólás?

