magára talált az ősz

Egyik nap történt, éppen akkor, amikor az ősz úgy igazán rátalált önmagára. Amikor a nyár kivetkőzött pillantásait felváltotta az ősz finom komolysága. Amikor a nyár forró szenvedélyeit az ősz hűvös szellője fújta messze. És amikor a nyárból feltörő szélsőséges érzéseket az ősz pakolta a megfelelő polcra. Az eső lemosta, ami rámragadt. Minden lélegzet a változást szívta be magába.

mahkeo-277047

Ebben a letisztulásban valaki kopogtatott. Talán Te voltál. Még nem tudom, mindenesetre egy másodpercnyi habozás után azt kérdeztem magamtól, miért ne tehetném meg, hogy beengedjelek. Hiszen itt volt az ideje, hogy eljöjj. Hiányoztál mellőlem.

Ha viszont jobban belegondolok, fordítva történhetett, mert az ősz beköszöntekor arra gondoltam, hogy miért is ne lehetne játszótér az élet. Miért ne lehetnék az a gyerek, aki a odakinn kergeti a színes faleveleket, amiket a szél reptet? Miért ne foghatnám fel így ahelyett, hogy túl komolyan venném? Nagy levegő, melengető napsütés.

Nem arra gondoltam, hogy majd jobb lesz, hanem már abban a pillanatban, a mostban éreztem, hogy jobb. Könnyű lett. Én pedig mosolygós, vicces, lendületes, érdekes, figyelemre és szeretetre méltó valaki és szép lettem.

És valójában ebben a pillanatban éreztem csak rá arra is, hogy milyen súlya volt a nyárnak. Nem hittem el már régóta, hogy ezt az önfeledtséget megérdemlem. Most pedig ez a régről ismerős, bizsergető érzés felkapott. Én pedig hagyom, hadd vigyen, amerre akar. Engedem.

Kiszínezett Veled az ősz. A nyári, megperzselt érzéseimet most olyan könnyedén hagyom el, mint amilyen nehéz volt azt az ajtót kinyitni… Előtted…

 

fotó: Unsplash

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

