nem fázom

tumblr_nj9vxs2Xdz1tuugu5o1_500

Díszbe öltöztettem a szívem és lám nem fázom a legnagyobb télben sem. Elhittelek magamban és lám felépültél húsból és vérből.

Korábban talán nem is akartalak igazán. Győzött veled szemben a kényelem, a félelem, az “ehhez én kevés vagyok”, győztek az alkuk, a beletörődések, a “majd holnapok”. Aggály, kétség, aggodalom. Betonból emelt várfalak mögé rejtett borzalom. Vállakon elsírt remegő fájdalom, míg a forgalommal szemben mentem.

És a feledés… Kísértett a tekintet, azt hittem simogat egy kéz. Képzeletem megcsalt, magam ellen fordultam és közben meg voltam győződve róla, hogy boldogulásomért teszek.

Villogó vörös fények. Testek zenéltek. Mindnek más dallama volt. Rezgésükre megremegtem. Néha még harmónia is született. Mindenfélének hívtak és én minden névre hallgattam. Csaholva rohantam bevackolni magam a meleg ölbe.

Valami nem volt kerek. Álmomból ébresztett a természet és ráeszméltem, hogy a kirakós egy darabja vagyok, egy levél a fán, egy szem málna a bokron, egy fénysugár, egy csepp a nyári záporban és egy porszem, melyből az univerzum épül. Hogy ezt megértsd és a zsigereidben érezd, sok évre és tapasztalásra van szükséged a hátad mögött. Én most érzem azt is igazán minden porcikámban, hogy mennyire émelyítő naivságba merültem alá tudatlanul.

Aztán, amikor túl sok volt a hamis, friss levegőre vágytam. Motoszkált bennem a vágy valami más után. Nem tagadom, Utánad is. Kérdőjelet formázott minden felhő a fejem felett. Éreztem, hogy amit magamból látok, nem én vagyok. Valaki más az, akit rejtett a sziklatömb. A művész meglátta a kődarabban a kész művet, elkezdte szemcsénként kibontani, még úgy is, hogy tudta ez a kiszabadítás fáradtságos feladat és mint ilyen, nem sikerül mindenkinek.

Nem hittem el, hogy ott vagyok, mint kész mű, amely az életre vár. Nem hittem. Tudom, döntés kérdése volt ez, ahogy az is, hogy mostmár látom születni önmagam.

Születésem közben egyszeriben szerelmes lettem az életbe. Az érzés mosolyt rajzolt karikás tekintetem alá. Sápadt bőrömnek fényt kölcsönzött. De nemcsak bennem és rajtam okozott változást, a világ is formálódni kezdett körülöttem. Színeket lehelt az épületekre. Történeteket adott az arcoknak. Melegségbe burkolta a telet. S most gyönyörű csend honol, amelyben nem gondolom, hogy télen a világ szürke lesz és színtelen. Nem gondolom azt sem, hogy a hideg indok lehet a könnyre, a rosszra, az unalomra, a közönyre és önmagunk befagyasztására.

Én most magamban magamért nyitok egy újabb ablakot. Haladok előre az úton, mely az enyém és melyen egyre több a felfedeznivaló. Csendemben erő van és egy csipetnyi béke. Küzdés, akarat és remény. Tervezek, írok, táncolok, nevetek, mondok, hallgatok, álmodok, hiszek és élek. Még akkor is, ha megpróbál a félelmem visszarántani. Még akkor is, ha néha megtorpanok. És főleg akkor, ha eltévedek a kórházban és ágyakon guruló elmúlással találkozok… Azt hiszem, főleg ilyenkor hiszek, mert mellakosomban vadul jelezni kezd az élet.

Ha innen nézem, nevetségesek a papírból hajtogatott farkasok, az arctalan tömeg fenyegetése, de átlátszóvá válik a behízelgő érdek és a szándék, mely megpróbál önzőn kihasználni. Nem hagyom, hogy megérintsenek.

Még akkor is így lesz, ha változnom és változtatnom kell. Akkor is, ha ki kell állnom a próbák közül a keményebbeket is. Úgy is, hogy meg kell bírkóznom annak a lehetőségével, hogy nem lesz részem abban az életben, amit megálmodtam. Nem úgy. Lehet, hogy másikat kell álmodnom magamnak… Nemsokára kiderül. De ha így is lesz, meg fogom találni az újban is önmagam. És kihúzom magam, gerincem egyenes lesz.

Felemelem a tekintetem, mosolyomat a derű hívja életre. Nem fázom.

fotó: tumblr

nem fázom” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Koszonom ezt a tokeletes bejegyzest! Vegre valaki megfogalmazta azt az erzest, ami bennem van, ugy ahogyan en keptelen lettem volna. Magambol kiindulva allitom, jo uton haladsz!

Vélemény, hozzászólás?

