rezgő

dac2f73655ecbc86a24bdfa9418ad5c4

Teremtek és pusztítok. Ugrok, kapálózok, úszok és végül kimászok a vízből. Keresek egy másikat, egy érdekesebbet, jobbnak tűnőt, egy újat és kezdem előlről. Mindeközben megpróbálok nem ítélkezni és nem félni. Alámerülök.

Itt rezegtek bennem ti, drágáim. Haragszom rád tanár néni, mert azt mondtad, hogy csiszolatlan gyémánt vagyok, aztán hagytad, hogy csalódást okozzak. Haragszom Rád, mert az önmagad előli kamaszos menekülésedbe engem is magaddal rántottál. Haragszom Rád is, mert megláttad, hogy nem tart egy irányba az utunk és elengedted a kezem. Haragszom Rád, mert nem tartottál egyenlőnek magaddal. Haragszom Rád, mert végül gyávaságodban megvezettél. Haragszom Rád, mert kihasználtál és nem értettél meg. Haragszom Rád, mert néha elfáradsz küzdeni értünk. Haragszom Rád, mert elfelejtettél küzdeni magadért és ehelyett is értünk küzdesz.

De itt rezegtek bennem, drágáim. Hálás vagyok neked, tanár néni, mert megláttad, ki vagyok, ha nem az vagyok, akinek látnak. Hálás vagyok neked, mert osztozhattam veled az útkeresésben és mert egy pillanatra szerettél. Hálás vagyok neked, mert melletted biztonságban voltam. Hálás vagyok neked, mert általad megtanultam, hogy egyenlő vagyok. Hálás vagyok neked, mert bizonyosságot szereztem, hogy nem vagyok egyedül. Hálás vagyok neked, mert társam voltál, amikor azt hittem, egyedül vagyok. Hálás vagyok neked, mert néhány jellemvonásomat és titkomat jobban ismered, mint én magam. Hálás vagyok neked, mert nélküled semmi lennék.

De nemcsak ti vagytok velem, sokan rezegtek még itt bennem. Egy tekintet, egy mondat, egy tett. Végtelen számú pillanat, amiért hálás vagyok és amelyekre többségében már nem is emlékszem. Figyelem, ahogy szemcsénként hagy el a lényegtelen és alakul át bennem folyamatosan a lényeges.

Rezgő lényegeim, rezgő lényeim. Zizegő finomság. Itt vagytok.

fotó: pinterest

Vélemény, hozzászólás?

