A nap bloggere

8fd15d1375e1bf31f1dcc88e01de20e1.jpg

Létezik a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők közössége (MBBK), ahol a lelkes bloggerek és olvasóik gyűlnek. Egy ideje már én is tag vagyok jobbára passzív megfigyelőként és olvasóként, de egyre több olyan kezdeményezés lát napvilágot a csoporton belül, melyeknek érdemes aktív szereplőjévé és részesévé válni. Én is rajta vagyok az ügyön. 🙂

Az egyik ilyen játék a “Nap bloggere”, amelynek lényege, hogy naponta más blogger kerül reflektorfénybe, akitől a többiek kérdeznek bármiről, ami érdekli őket a bloggal, írással, tervekkel, álmokkal, magánélettel kapcsolatban, a blogger pedig egy bejegyzés formájában válaszol. Nemrég én kerültem a kérdések kereszttüzébe, íme:

Mutasd be magad 3 mondatban!

Egy úton lévő lány vagyok, akinek van lelki világa, véleménye és önkritikája. Sokat álmodozok a kevés önbizalmammal, ezt a két tulajdonságomat pedig nem könnyű összhangba hoznom. Szeretem az apróságokat, szeretek egyre inkább a szívemre és a megérzéseimre hagyatkozni, szeretem, hogy szeretnek és szerethetek.

Milyen blogokat olvasol legszívesebben?

Olyanokat, amikkel és akikkel azonosulni tudok valamilyen szempontból. Ildikó írásai  mindig jól esnek, bár egy ideje sajnos kevesebbet kapunk belőlük. Esztert olvasni azért szeretem, mert baromi jó meglátásai vannak, míg Tündérkeresztanyád bejegyzéseiből azt érzem, hogy hasonló lelkületünk lehet, Natussshka írásai élettel teliek, kávé mellé mindig jól esnek, Zsuzsi pedig mindig tud olyat mondani, ami motiválóan hat rám és ezért újra és újra benézek hozzá. Persze rajtuk kívül rengeteg blogot követek és lelkesen kutatok az új olvasnivalók után is.

Mi a célod a blogoddal?

Kezdetben azért írtam, mert kellett egy zug, ahol kiírhattam magamból az akkori érzéseimet és persze kár tagadni, egyfajta megmutatkozás, kitárulkozási vágy is vezetett. Mostanra valamelyest az arányok eltolódtak, de a cél ugyanaz: legyen egy zug… A célom írni és nem abbahagyni, fejlődni általa, a többi majd elválik.

Még egy fooontos kérdés! Honnan jött a blog neve?

Még a blog megszületése előtt egy évvel történt, hogy egy nyári délután kiültem a vízparta gondolkodni és írni. (2012-ben történt Alsóörsön.)Sok minden zárult le és indult el azon a nyáron az életemben és sokat is írtam akkoriban, volt ihlet rendesen. Aztán egy évvel később, amikor útjára indítottam a blogom és kellett egy név, a villogó kurzort bámulva hirtelen az a délután jutott eszembe, arról pedig a tisztakék kifejezés. Túl sokat nem gondolkodtam rajta, csak ez a szó, vagy szókapcsolat ugrott be. ( A TisztaKék Tisztítószalonnal egyszer majd biztos jó barátok leszünk. 🙂 )

Miből meríted az ihletet a témáidhoz?

Főként azt írom meg, amiket megélek. Legyen szó szerelemről, vagy kapcsolatokról, arról írok, ami velem történt, vagy ahogy azt megéltem. De sok dolog megihlet: egy tekintet, egy mozdulat, egy elejtett mondat, vagy éppen egy kérdés, amit Ti tesztek fel. 🙂

Hogyan képzeled el az életed 10 év múlva ?

Nagyon nehéz kérdés. Még a következő évemben sem vagyok biztos, de ha mondanom kéne valamit, akkor 10 év múlva már biztosan szeretnék családot, szeretnék hivatás szempontjából is a helyemen lenni. De mindez még nagyon távolinak tűnik.

Mi a terved a bloggal ?

A terveim folyamatosan alakulnak, de még sokáig szeretném folytatni. Csak írni és írni mindazt, ami az eszembe jut, amíg jól esik. Rövid távú célok között szerepel, hogy kicsit rendbe és rendszerbe szedem az írásaimat.

Mi a legnagyobb álmod ?

Hogy megtaláljam a helyem. (Már ha létezik olyan.)

Nagyon jó a stílusod . Sosem gondolkodtál egy könnyedebb stílusú könyv írásában ?

Köszönöm a dícséretet. 🙂 Gondolkodtam már ilyesmin persze, egyszer majd én is szeretném nyomtatott formában látni azt a valamit, amit én írtam, én alkottam. De hogy mikor és főleg hogyan jutok el ide, azt nem tudom.

Mondták már , hogy kicsit ” Oravecz Nórás ” stílussal írsz ? ( nem nem sértésnek írom , mert imádom , csak esküszöm ő jutott először eszembe a bejegyzéseidről , mint téma mint stílus terén )

Ugrattak már ezzel, igen. 🙂 Egyébként nem gondolom, hogy hasonlít a stílusunk, vagy akár a mondanivalónk, de aztán ki tudja. Minden olvasó más szemmel olvassa a leírtakat.

Van példaképed az írói világból ?

Példaképem nincs, viszont imádom Marquez, Kundera, vagy éppen Graham Green stílusát.

Van kedvenc könyved ? Ha igen melyik ?

Két kedvencem van, közülük nem igazán tudnék választani: Marquez Száz év magánya és Kundera Halhatatlanság című regénye.

Szia. Meg kell jegyeznem, hogy nagyon szép a blog. Kifejezetten közel állnak hozzám a képek amiket illusztrációként használsz. Mesélj, mennyire érdemes szerinted kitárulkozni egy blogon? Köszönöm a választ.

Ez egy nagyon nehéz kérdés, sokat gondolkodom rajta. Kitárulkoztam valamilyen formában, végülis ez volt a célja a blogom elindításának, de nem véletlenül kezdtem úgy és hellyel-közzel viszem a mai napig is, hogy nem adom hozzá az arcom meg a nevem, mert nagyon veszélyes lehet a kitárulkozás. Egy esetben például egy baráti kapcsolatom bánta a leírtakat. (Bár ha a kapcsolat elúszott rajta, akkor nyilvánvalóan nem érdemes bánni az elmúlását.) Azt sem tudom, hogy arc nélkül kitárulkozás-e a blogom valójában? Másrészt meg azt sem tudom, hogy érdemes lenne-e összekötnöm a kettőt? Mit adna/adhatna hozzá? Amíg nem leszek biztos a válaszban, marad minden így. (Köszönöm a véleményed 🙂 )

Annyira gördülékenyek a bejegyzéseid gondolatai. Ha megszáll az ihlet, csak ontod magadból a mondatokat, vagy van, hogy meg kell állnod átgondolni, mi legyen a következő lépés?

A legtöbb bejegyzés egyetlen mondat köré épül fel. A homlokomra csapok, leírom és csak dől a szöveg, egyik mondatot követi a másik. Van úgy persze, hogy megakadok, ilyenkor többnyire a bejegyzés félkész vázlat marad, ami pár hónap pihenő után a kukában landol. Ha nem jön vízfolyásszerűen a mondanivaló, akkor általában nem írok.

Mi köti le jelenleg az időd nagyrészét?

A munkám mellett a sport, olvasás, a blog hol jobban, hol kevésbé és persze a szeretteimmel, barátaimmal próbálok minél több időt tölteni.

Milyen könyvet olvasol épp?

Most Potozky László Éles című könyvét ovasom. Nem éppen lányregény. Éles, karcos és nagyon igazi. Ajánlom mindenkinek.

Mi az, amin nagyon szeretnél változtatni önmagaddal kapcsolatban?

Több dolog van, amiben változni szeretnék, de ha egyet kell kiemelnem, akkor az önbizalmam szorul egy kis erősítésre.

Mit változtatnál meg (egyetlen dolgot), mondjuk mit erősítenél az embereben?

Több empátiára lenne szükség, meg kellene tanítani az embereket a beleérzőképesség fejlesztésére és gyakorlására.

Mi az , ami csak majdnem sikerült , pedig nagyon szeretnéd? (persze ez utóbbira csak akkor válaszolj, ha szeretnél, ha nem titok..)

Majdnem táncos lettem és majdnem megtaláltam a nagy Ő-t. Majdnem.

Szia! Nagyon hangulatosak az írásaid, gratulálok! Mivel töltöd a szabadidődet a blogoláson kívül?

Először is köszönöm szépen! 🙂 Másodszor pedig szabadidőmben megpróbálom a családommal és a barátaimmal körbevenni magam. A sport is egyre fontosabb szerephez jut, sokszor életmentő. Emellett fim-, és sorozatfüggő vagyok.

Honnan inspirálódsz a bloghoz? Köszönöm!

A legfőbb inspirációt a mindennapjaimból merítem, a körülöttem lévő emberekből, mondataikból, tetteikből, gesztusaikból. De azt is szeretem, ha egy zene elindít valamit és a flow élmény hatására írni kezdek. Ugyanígy vagyok a filmekkel, van, amelyik megnézése után egyszreűen muszáj billentyűt ragadnom. 🙂

És akik kérdeztek:
Nati

Virág

Brigitta

Natulcien

Orsi

Zsuzsi

Ágnes

Erika

Köszönöm szépen mindenkinek a feltett kérdéseket! 🙂

fotó: pinterest

A nap bloggere” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Visszajelzés: A nap bloggere 2. | Tisztakék

Vélemény, hozzászólás?

