Mi lett volna, ha…?

edu-grande-254594

Úgy érzem, nem(csak) az én döntéseim vezettek el a mai napomhoz, a mai önmagamhoz, vagyis ahhoz az élethez, ami most az enyém. Még akkor is így érzem, hogy tények bizonyítják az ellenkezőjét. Ezeket a tényeket viszont nem könnyű felfedezni meg emlékezni rájuk, mert beborítják őket az érzések. Ezek a gondolatok főleg akkor rohannak meg, amikor egy olyan ajtón lépek be, vagy készülök belépni, ami egy új világba vezet, vagy amikor elismernek belőlem valamit és ki merem mondani magamnak, meg másoknak, hogy sikerült, jól csináltam, megcsináltam.

Mégha tudom is, hogy a pici, szinte észrevétlenül meghozott döntések, apró mozdulatok, választások, elhajlások, kanyarok, vagy éppen makacs ragaszkodások voltam én, aki elvezett a mostba… Mégha tisztában is vagyok vele, hogy nem azokban a nagy és sorsdöntő, tépő és fenékbebillentő dolgokban kell feltétlenül keresni a miérteket és a “mi lett volna, ha…” kérdésekre a válaszokat, amikor nem én döntöttem…

…akkor is… ha nem így alakult volna, ahogy és te, vagy te, vagy te nem úgy bocsájtottál volna el, mára talán én lennék az egyik legboldogabb ember, mert mellettem lennél és körülöttünk ott lennének a gyerekeink. Többen lennének, úgy képzelem. Az a csöpp hiányérzet, ami cserébe talán bennem rekedt volna, meg tulajdonképpen igazán eltörpült volna a hála mellett, amit a puszta (jelen)létetek miatt éreznék.

Vagy ha te, meg te, meg te nem azt mondod és nem úgy cselekszel meg élsz, ahogy, akkor valószínűleg nem lennék most itt. Ha nem pont akkor és ott jöttök szembe velem és állunk meg néhány pillanatra egymás mellett, akkor nem biztos, hogy az lennék, aki vagyok.

Sok a ha és sok a kérdés. Nem mindig tudom, hogy ezekben a dolgokban hol végződtök ti és hol kezdődök én. A válaszutakban az a legnehezebb, hogy sosem tudhatod, mi történt volna, ha a másik lehetőséget választod, vagy választja a másik, aki befolyással lesz a te életedre is. Lennék-e valami a mostani magamból, ha akkor máshogy alakul? Elég lenne-e az a boldogság, hogy a hiányérzetet feledtesse? Nem tudom.

De bárhogy is volt, a mostban van hála, köszönet, megértés és szeretet bennem, ha rátok gondolok, akik rólam (is) döntöttetek. Főleg akkor, amikor valami sikerül. Nekem. Hálás vagyok, hogy tanulhattam általatok, mert utat mutattatok a saját erőm megtapasztalása felé. De méginkább hálás vagyok a kapcsolódásokért, a megtartott közösségért, amit értem (is) velem válaltatok és vállaltok. Sőt vannak pillanatok, amikor rámtör a felismerés, hogy azért (is) lehetek most az, aki, mert az elválások is tanítottak. Mostmár azt is le merem írni, hogy hozzámadtak és nem(csak) elvettek belőlem.

Ha néha űr is van, meg kérdőjel a mi lett volna, ha… után, azért valamiféle belső erő, valami, ami a teljességet ígéri, is itt van velem. Amiről tudom, hogy hiányozna, ha nem lenne. Úgyhogy most jöjjön inkább, a “lássuk, mi jön ezután…”

fotó: unsplash

Mi lett volna, ha…?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Néhanapján én is szoktam ezen gondolkozni. Most kezd bennem is megérlelődni az éppen aktuális mi_lett_volna_ha, csak most az egyetemi dolgokkal kapcsolatban. Választottam egy bizonyos utat, amelyről tudom és érzem is, hogy a legjobb lesz számomra, de azért van, hogy még így is bekacsingat a “vajon most mi zajlana az életemben, ha tovább égetném két végén a gyertyát” stb. Ráadásul így, hogy éltem a választási lehetőséggel, az elmúlt napokban kaptam pár jóhírt, és ha ezekből legalább 1 megvalósul, akkor akár új ajtók nyílhatnak meg számomra. Igaz, hogy kicsit még távol van, de már most kíváncsi vagyok, hogy hová fog ez az egész vezetni. 😀 Én azt mondom, hogy pont a lehető legjobb helyen vagyunk, még ha vannak is kevésbé pozitív időszakok.

    • Tetszik a szemléleted, hogy a lehető legjobb helyen vagyunk, én is igyekszem ezt elsajátítani… 🙂 Remélem, hogy megvalósulnak a jó hírek, amiket kaptál! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

